28 Aralık 2008 Pazar

YEDİ Büfe den GELL Büfeye

Selamlar,

Yaklaşık 1 yıldır gıda sektöründe yerini yavaş yavaş alacak olan farklı bir işe geçiş yaptım. Mikrodan ayrıldıktan sonra girdiğim bu grup şirketlerin yeni bir üyesi olan YEDİ Büfeler zinciri. İlk kurduğumuzda YEDİ Büfe markası ile başladık. İlk büfemizi 17 Nisan 2008 tarihinde Mecidiyeköyde açtık. Bütün çalışma arkadaşlarımla oldukça heyecanlıydık ama sonunda güzel şeyler ortaya çıktıkça bizlerde mutlu oluyorduk. Özellikle yabancı olduğum bu sektöre alışmam uzun sürmedi.







Yoğun açılışın ardından karnımız acıktı...



Tabi ki devamı da geldi. Arkasından Esentepe, Ortaköy, Göztepe ve Esentepe-2 (Esentepe Nimet Abla Camii arkasında.) büfelerimizde hizmete başladı. Amacımız temiz, uygun fiyat ve lezzetli yiyecekler sunmak. Markamızı GELL olarak değiştirdik. GELL Büfeler hizmetinizdedir.

Gelelim bana, buradaki görevim Bilişim Teknolojileri Müdürü. Teknolojik işler yani... Tabi reklam yapar gibi anlatıyorum ancak amacım reklam yapmak değil. Bu işin teknolojik alt yapısı için oldukça çalışmak gerekiyordu. Merkez ve Şubeler arasında yapılacak data alış verişi ve Merkezde takip edilmesi gereken tüm lokasyonları yönetecek bir ERP sistemi kurmak gerekiyordu. En iyi yol bildiğin yol düşüncesi ile Mikro Yazılımevi 'ne ait RTL9000 ile bu işe giriş yapmayı uygun gördüm.

Merkez - Şube bağlantıları için Check Point firewall ve modemler kullanarak site to site VPN üzerinden data trafiğini geçirdik. Merkezde sunucular için IBM tercihi oldukça iyi bir tercih olduğunu düşünüyorum.

Şubeler için IBM SP500 POS kasa ve POS kasalar üzerinde Adam Bilgisayara ait MYARES yazılımını tercih ettik. Tüm lokasyonların yönetimini merkezden MYASTORE ile yapıyorum. Reklam gibi olacak ama MYASOFT Adam Bilgisayar sürekli geliştirme içersinde olduğu bu programların desteğini de çok iyi verdiğini düşünüyorum. Kesinlikle bir ücret almadım :) yanlış anlaşılmasın.

Bu satırları yazmaktaki amacım bu sektöre yönelen kişi yada kişilere nacizane fikirlerimi paylaşmak. Tabi ki tercih yine sizlerin.

6 yorum:

mustafa kutsal dedi ki...

aferin, cok guzel yapmissiniz. su an web sitenize girip siparis vermek icin telefon bakmam gerekiyor. ama siteniz acilmiyor.


'/' Uygulamasında Sunucu Hatası.
Çalışma Zamanı Hatası
Açıklama: Sunucuda bir uygulama hatası oluştu. Bu uygulamanın geçerli özel hata ayarları uygulama hatasıyla ilgili ayrıntıların uzaktan görüntülenmesini engelliyor (güvenlik nedenleriyle). Ancak yerel sunucu makinede çalışan tarayıcılarla görüntülenebilir.

Ayrıntılar: Bu özel hata iletisinin ayrıntılarının uzak makinelerde gösterilebilmesi için, lütfen geçerli web uygulamasının kök dizininde "web.config" adlı bir yapılandırma dosyasında etiketi oluşturun. Sonra, bu etiketinin "mode" özniteliğini "Off" olarak ayarlayın.










Notlar: Gördüğünüz geçerli hata sayfasını özel bir hata sayfasıyla değiştirmek için, uygulamanın yapılandırma etiketinin "defaultRedirect" özniteliğini, özel hata sayfasının URL'sini işaret edecek şekilde değiştirin.

Orhan ÖCAL dedi ki...

Sayın Mustafa Kutsal,

Ben 2009 sonunda oradaki görevimden ayrıldım. Şu anda durumu nedir bilemiyorum.

İyi günler.

Adsız dedi ki...

Güzel yazı. Teşekkürler

Orhan ÖCAL dedi ki...

Teşekkürler. Umarım faydalı olmuştur.

Adsız dedi ki...

Senin şimdiki stil ve tema harika benim kişisel blog sitesi kodlu almak konusunda fikirler bulmaya çalışan web düşlüyordum. Eğer kendinize kodu mu yoksa işe onu kişisel olarak sizin için halletmek için bir coder mi?

Adsız dedi ki...

hey all, I was just checkin’ out this weblog and I actually admire the premise of the article, and have nothing to do, so if anybody want to to have an engrossing convo about it, please contact me on AIM, my name is heather smith